Σχετικά με την εφαρμογή των myDATA -Ηλεκτρονικά Βιβλία απ’ όλες τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες και εν αναμονή πιθανής ανακοίνωσης από την ΑΑΔΕ για αλλαγές στην αρχική απόφαση 1138/2020 (ενδεχομένως παράταση στο χρόνο διαβίβασης κλπ), αλλά και της καταληκτικής ημερομηνίας διαβίβασης εσόδων για το 2021 που είναι η 27/05/2022 το Δ.Σ. του Σ.Ε.Ε.Λ.ΦΟ. Ν. Πρέβεζας επισημαίνει :

Η διαδικασία της ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων στην Α.Α.Δ.Ε. για τα myDATA διέπεται από δύο ΒΑΣΙΚΕΣ υποχρεώσεις :

1) Σύμφωνα με την Α. 1138/2020 αρθ.4 παρ.3 «τα δεδομένα των λογιστικών στοιχείων διαβιβάζονται από τον εκδότη τους» ή από πάροχο (εφόσον του έχει ανατεθεί) ανά χαρακτηρισμό συναλλαγής (π.χ. τιμολόγιο πώλησης, τιμολόγιο παροχής, ΑΛΠ κλπ).  Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, η διαβίβαση μπορεί να γίνεται και από την ειδική φόρμα καταχώρησης στα MyData.

2) Σύμφωνα με την Α. 1138/2020 αρθ.6  παρ.3  Η σύνοψη και ο χαρακτηρισμός, διαβιβάζονται στην Α.Α.Δ.Ε. υποχρεωτικά μέσω λογιστή – φοροτεχνικού κατόχου άδειας που χορηγείται από το Ο.Ε.Ε., για τις οντότητες που εμπίπτουν στις προϋποθέσεις και τα όρια ακαθαρίστων εσόδων, όπως αυτά ορίζονται για την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000.”

Γίνεται αντιληπτό ότι: 

α) η υποχρέωση της διαβίβασης των εσόδων και τα πρόστιμα για τη μη διαβίβαση από 27/05,  αφορά τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, αποτελεί ευθύνη της κάθε επιχείρησης ο τρόπος διαβίβασης (συνήθως αγορά λογισμικού (παρότι ΔΕΝ είναι υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση), ηλεκτρονική φόρμα καταχώρησης, timologio, πάροχος κλπ)  και ΔΕΝ μπορεί να γίνει από τους λογιστές 

β) ο χαρακτηρισμός των εσόδων και των εξόδων στα MyData είναι μία πρόσθετη υπηρεσία των λογιστών προς τους πελάτες τους,  η οποία απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο απασχόλησης και σίγουρα θα χρειαστεί και οι επιχειρήσεις να είναι ιδιαίτερα επιμελείς στην τακτική προσκόμιση των τιμολογίων κατά την πλήρη εφαρμογή των my data. 

γ) Παρότι η ΑΑΔΕ διατείνεται, μεταξύ άλλων, ότι μειώνει το διαχειριστικό κόστος των επιχειρήσεων, εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αποκτήσουν:                  

i) υλικοτεχνικό εξοπλισμό (σύνδεση με διαδίκτυο, αναβάθμιση ταμειακής,  αγορά Η/Υ –εκτυπωτή και  πιθανά λογισμικού,            

ii) γνωστική εμπειρία τόσο στη πλατφόρμα διαβίβασης όσο και στα τυχόν λογισμικά                                                                 

iii) επιπλέον απασχόληση ανθρωπίνων πόρων και

iv) πιθανή αύξηση αμοιβών Λογιστή-Φοροτεχνικού λόγω του επιπλέον χρόνο και της αύξησης του όγκου εργασίας που απαιτείται, τόσο για την καταχώρηση-σύγκριση-χαρακτηρισμό-διαβίβαση των Εξόδων όσο και για το χαρακτηρισμό Εσόδων.                      

  Χωρίς να αναφέρουμε την επιβάρυνση από πρόστιμα που τυχόν προκύψουν από την μη σωστή διαβίβαση, εξαιτίας της μη ενημέρωσης των επιχειρήσεων από την ΑΑΔΕ.

Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι τα myDATA δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση τα λογιστικά βιβλία και αρχεία που έχουν οι επιχειρήσεις μέχρι τώρα, τα οποία συνεχίζουν να υφίστανται, όπως και οι διαδικασίες ενημέρωσης και έκδοσης  τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.