Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων 1ου, 2ου, 3ου, 4ου Γυμνασίου και Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας διοργάνωσε ημερίδα σήμερα Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου και ώρα 7:00 μ.μ στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης με θέμα: ” Η αναγκαιότητα ύπαρξης Κοινωνικής Υπηρεσίας στις Σχολικές Μονάδες Β/Θμιας Εκπαίδευσης”.

Η ημερίδα είχε ως στόχο να αναδείξει το ρόλο και τη συνεισφορά του ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού στην Β-θμια εκπαίδευση, ένα πολυδιάστατο ρόλο που αφορά σε ποικίλους τομείς παροχής ψυχολογικών-συμβουλευτικών υπηρεσιών.  Δυστυχώς με τον ισχύοντα νόμο η παρουσία και των δυο ειδικοτήτων περιορίζεται στην μονοήμερη παρουσία τους ανά σχολείο κάθε βδομάδα και μόνο σε όσα διαθέτουν τμήμα ένταξης, πράγμα που πρέπει να αλλάξει γιατί όλοι χρειάζονται βοήθεια χωρίς διακρίσεις. Η ανάγκη για τοποθέτηση και των δυο ειδικοτήτων σε περισσότερα σχολεία είναι βασικός άξονας για ολοκληρωμένη υποστήριξη των μαθητών που χρίζουν παρέμβασης χωρίς βιαστικές ή ασυνεχείς δράσεις.

Την ημερίδα άνοιξε ο κ. Δημήτρης Παπαγεωργίου, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Προϊστάμενος ΚΕΣΥ, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: « Αποστολή των ΚΕΣΥ είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των Ε.Κ της περιοχής αρμοδιότητας τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου… Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί των Κ.Ε.Σ.Υ δυσκολεύονται, από άποψη χρόνου, να καλύψουν τις ανάγκες του πλήθους των σχολείων των οποίων την ευθύνη της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης έχει το ΚΕΣΥ…Επιπλέον η πρόληψη δημιουργίας προβλημάτων και κρίσεων στο χώρο του σχολείου έχει πολύ μεγάλη σημασία. Για να μπορείς να προλαμβάνεις όμως πρέπει να είσαι εκεί, να ανιχνεύεις, να εντοπίζεις και να ενεργείς κατάλληλα και έγκαιρα. Γι’ αυτό η ανάγκη ύπαρξης τους είναι μεγάλη και πρέπει να γίνεται ανά 5 σχολικές μονάδες και με μόνιμο προσωπικό, αυτή είναι η πρότασή μας… Ο ρόλος της Κοινωνικής Υπηρεσίας στη συνολική υποστήριξη του έργου της σχολικής μονάδας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, είναι ιδιαίτερα σημαντικός και δε μπορεί να αμφισβητηθεί… Όμως οι εξειδικευμένες γνώσεις του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού μπορεί να αποτελούν ένα ισχυρό «όπλο» στο επιστημονικό οπλοστάσιο του σχολείου, δεν μπορούν όμως να δώσουν μαγικές λύσεις σε προβλήματα που τυχόν ανακύπτουν. Χρειάζεται η ενεργός συμμετοχή και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, κοινωνικής υπηρεσίας, εκπαιδευτικών και γονέων.

Το λόγο πήρε η κα Ευρυδίκη Νεραντζή, Ψυχολόγος ΕΕΠ Β/Θμιας, η μοναδική ψυχολόγος που απασχολείται σε 5 δομές Β/Θμιας, η οποία μίλησε για τους κεντρικούς στόχους της Κοινωνικής Υπηρεσίας του σχολείου και για το πώς αυτοί επιτυγχάνονται (παρατήρηση εντός τάξης, ατομικές συμβουλευτικές συναντήσεις, λειτουργία εστιασμένων μονάδων με συγκεκριμένους κατά περίπτωση στόχους και ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων διασύνδεσης με την κοινότητα και συνεργασία με άλλους φορείς)… Ο ρόλος τους είναι ψυχοπαιδαγωγικός και κοινωνικός-υποστηρικτικός. Προσπαθούμε να διασυνδέσουμε το σχολείο με την οικογένεια γιατί δυστυχώς ένα σημαντικό λάθος που κάνουν όλοι είναι να βλέπουμε τον μαθητή μονοδιάστατα, πίσω του κρύβονται χρόνια βιωμάτων και εμπειριών, το παιδί είναι μια ολότητα… Πέρα από τα περιστατικά μαθησιακών δυσκολιών, συναντώ συμπεριφορές διαταρακτικότητας και παραβατικότητας.»

Στη συνέχεια έκαναν παρεμβάσεις ο κ. Ιωάννης Παππάς, Διευθυντής 2ου Γυμνασίου, η κα Βαρβάρα Ζαντραβέλη, Διευθύντρια 4ου Γυμνασίου και η κα Σόνια Μιχαηλίδη, Πρόεδρος Μαθητικού Σχολικού Συμβουλίου.

 

Flickr Album Gallery Powered By: WP Frank

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.